میلیون‌ها گذرواژه لینکدین توسط هکرها لو رفت
نوشته شده توسط : chudae

شبکه اجتماعی اعلام کرده است که گذرواژه‌های برخی از کاربران این سایت پس از درز بیش از شش میلیون گذرواژه ممکن است به خطر افتاده باشد.

هکرها فایلی را در یک سایت روسی منتشر کرده‌اند که حاوی گذرواژه‌های رمزشده است و از اعضای این سایت برای رمزگشایی آن دعوت کرده‌اند.

لینکدین که در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد، ضمن عذرخواهی از کاربران گفته که رمزهای لو رفته دیگر معتبر نیستند. بنابراین کاربرانی که رمزشان لو رفته است باید گذرواژه تازه‌ای برای خود انتخاب کنند.

آیا گذرواژه لینکدین شما لو رفته است؟

با استفاده سایت LastPass می‌توانید متوجه شوید که شما هم جزو قربانی‌ها هستید یا نه. کافی است گذرواژه خود را وارد کنید و منتظر پیام بمانید.

کاربرانی که قربانی این نشت اطلاعات هستند، ایمیلی از سوی این شرکت دریافت خواهند کرد که چگونگی تنظیم مجدد گذرواژه را به اطلاعشان می‌رساند. ایمیل دومی هم که حاوی جزئیات بیشتر درباره چرایی این تغییر است، به دنبال آن به دستشان خواهد رسید.

کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند اگر چنین ایمیلی را دریافت کردید و از رمز مشترک در سایت‌های مختلف استفاده می‌کنید، علاوه بر تعویض گذرواژه لینکدین، رمز سایت‌های دیگر را هم تغییر دهید.

با استفاده سایت می‌توانید متوجه شوید که شما هم جزو قربانی‌ها هستید یا نه. کافی است گذرواژه خود را وارد کنید و منتظر پیام بمانید.


نگرانی درباره حفظ حریم شخصی کاربران

توصیه‌هایی برای تغییر رمز

  • برای تغییر گذرواژه هرگز روی پیوند موجود در ایمیل کلیک نکنید. این پیوندها ممکن است با تغییر مسیر شما را به سایت دیگری هدایت کنند.
  • رمز خود را از صفحه تنظیمات سایت عوض کنید.
  • گذرواژه‌های خود را هر چند ماه یک بار یا حداقل در هر فصل عوض کنید.
  • از یک گذرواژه یکسان در همه سایت‌ها استفاده نکنید.
  • گذرواژه خود را از لغتنامه انتخاب نکنید. گذرواژه‌های با درازای بیش از ۱۰ حرف به سختی حدس زده می‌شوند.
  • یک جمله معنادار، ترانه یا ضرب‌المثل را انتخاب کنید و اول هر واژه را با حروف بزرگ بنویسید.
  • پیچیدگی گذرواژه خود را با افزودن نویسه‌های دیگر و افزودن شماره‌ها پیچیده‌تر کنید.

گفته شده که لینکدین کاربرانی را که از اپلیکیشن گوشی این شرکت استفاده می‌کردند، مجبور کرده تا آن را بروزرسانی کنند. این مسأله پس از آن اتفاق افتاد که کارشناسان امنیتی یک حفره امنیتی را کشف کردند که پوشیده نشده بود.

شرکت امنیتی اسکای کیور گفته که اپلیکیشن لینکدین بدون اطلاع کاربران ورودی‌های بخش تقویم را به صورت رمزگذاری‌نشده به سرور لینکدین می‌فرستاد.

این اطلاعات مربوط به یادداشت‌های مربوط به نشست‌ها می‌شد که اغلب شامل اطلاعاتی چون شماره‌های تلفن و کدهای عبور نشست‌های تلفنی است.

در مقابل لینکدین اعلام کرده ارسال این داده‌ها به این شکل متوقف شده است.

بیشتر کاربران شبکه اجتماعی لینکدین را کارشناسان و دانشگاهیان تشکیل می‌دهند و این سایت بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و بانک متخصصان است که ارتباطات کاری بین افراد را برقرار می‌کند.

خبرها حاکی از این است که هکر منتشرکننده گذرواژه‌های سایت لینکدین، امروز یک و نیم میلیون گذرواژه سایت ای‌هارمونی را هم منتشر کرده است که سایتی محبوب در زمینه دوستیابی است.





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: